Typology of an ideal landscape (2011-heden)

Typology of an ideal landscape bestaat uit een serie schilderijen, ieder 1.60m breed en 1.20m hoog. Papieren knipsels uit reisbrochures zijn geplaatst op het schilderdoek. De knipsels zijn (gedeeltelijk) overschilderd met monochrome kleuren acrylverf. Hierdoor ontstaat verbondenheid tussen de verschillende knipsels. De overschildering met acrylverf dekt het oorspronkelijke afgebeelde landschap af, maar door het overschilderen ontstaat er tevens een nieuw landschap.

Nothing comes from nothing (2013-heden)

Nothing comes from nothing bestaat uit een serie schilderijen waarbij de fysieke ervaring van beeldende kunstwerken wordt bewerkstelligd. Bijna wit of bijna zwart geschilderde knipsels op schilderdoeken vragen aan de beschouwer om een moment stil te staan. Je ervaart de tonaliteiten niet door een vluchtige blik. Alleen door aandachtig kijken, wennen je ogen aan de subtiele kleurverschillen en knipselpatronen op het schilderdoek.

(re)covered (2008-heden)

Het werk (re)covered bestaat uit een x-aantal rijen van met zwart vilt omvatte medailles. In het werk is enkel het silhouet van iedere medaille nog zichtbaar. Specifieke kenmerken zoals bedrukking of kleur zijn onzichtbaar. Hierdoor krijgen de medailles een iconisch karakter. Een medaille is het toekennen van geconcentreerde aandacht aan een specifiek moment. De medailles uit het werk (re)covered zijn ooit uitgereikt aan een persoon om een moment in zijn of haar leven te herdenken. Door het afdekken wordt het werk een memorabilia.

Cijfershop (2004-heden)

In het project De Cijfershop presenteren cijfers zichzelf in vorm en tekst aan het publiek. De cijfers, die normaliter geen zeggenschap hebben, spreken over hun ervaringen en tonen hun unieke en diverse waarden.


Archief van de afwezigheid (2015-heden)

Dit werk is een archief over het fenomeen van de aanwezigheid van de afwezigheid. Het brengt de aanwezigheid van datgene wat ontbreekt in beeld.



sleep-time-money (2015)

De bezoeker neemt plaats op een bed waarop een hoofdkussen ligt. Vanuit dit hoofdkussen hoort de bezoeker een geluidscompositie. Zoals in Music voor baby’s (Raymond Scott) doezel je weg en wordt je naar een droomwereld getrokken. De intentie van de installatie is om mensen te verleiden met geldklanken als mantra of slaapliedje.